V reakcii na verejný podnet týkajúci sa dodatočného poplatku pri úhrade krátkodobého parkovania cez mobilnú aplikáciu považujeme za dôležité objasniť niekoľko zásadných informácií.
Parkovacia politika v Pezinku je postavená na princípoch rovnosti, transparentnosti a zrozumiteľnosti. Všetky výšky poplatkov za parkovanie – vrátane krátkodobého státia – sú presne definované vo Všeobecne záväznom nariadení č. 12/2024, konkrétne v jeho prílohe č. 3 – Cenník.
Mesto Pezinok si neúčtuje žiadny servisný ani sprostredkovateľský poplatok. Výnosy z parkovania sú príjmom samosprávy a smerujú výhradne na zlepšovanie dopravnej infraštruktúry a udržateľnej mobility.
V zmysle § 9 ods. 9 tohto VZN platí, že používanie mobilných aplikácií – vrátane prípadných poplatkov alebo iných foriem kompenzácie – sa riadi všeobecnými obchodnými podmienkami jednotlivých poskytovateľov. To znamená, že ak prevádzkovateľ mobilnej aplikácie na úhradu parkovného uplatňuje servisný poplatok, ide o zmluvný vzťah výhradne medzi ním a používateľom aplikácie. Tento poplatok nie je stanovený mestom, nie je súčasťou mestského cenníka a neplynie do mestského rozpočtu.
Krátkodobé parkovanie v Pezinku ostáva dostupné prostredníctvom viacerých možností úhrady. Každý vodič má možnosť zvoliť si takú formu, ktorá mu vyhovuje aj z hľadiska celkovej ceny.
Mesto Pezinok si váži záujem verejnosti o fungovanie parkovacieho systému. Veríme, že informovaná voľba a oboznámenie sa s platnými pravidlami prispejú k férovému a funkčnému systému pre všetkých.