Najneskôr do 31. januára 2025 musia všetci, ktorí minulý rok kúpili, predali, dostali do daru nehnuteľnosť alebo v prípade, ak dostali stavebné povolenie, kolaudačné rozhodnutie alebo sa zmenil druh ich pozemku či účel využívania stavby, podať mestu Pezinok priznanie k dani z nehnuteľností.
V prípade spoluvlastníkov podáva priznanie k dani z nehnuteľností buď každý do výšky svojho podielu, resp. ak sa dohodnú, jeden z nich za celú nehnuteľnosť spolu s prehlásením, kto bude daňovníkom za danú nehnuteľnosť.
Priznanie k dani z nehnuteľností podávajú nielen tí, ktorým vlani na liste vlastníctva pribudla nehnuteľnosť, ale aj tie fyzické a právnické osoby, ktoré svoju nehnuteľnosť predali, či podarovali a aj takí, u ktorých nastali zmeny vo vlastníckych vzťahoch ich nehnuteľnosti. Čiastkové priznanie k dani z nehnuteľností na zánik daňovej povinnosti musia podať tí daňovníci, ktorým k 31. 12. 2024 zanikla daňová povinnosť k tejto dani.
Sadzby dane z nehnuteľností zostávajú v rovnakej výške ako vlani. Aj naďalej platí, že seniorom po dovŕšení veku 70 rokov na ďalšie zdaňovacie obdobie automaticky patrí zníženie dane z nehnuteľností o 50 % pri dani zo stavieb na bývanie a dane z bytov v ich vlastníctve, ktoré slúžia na ich trvalé bývanie. Zľavu si môžu uplatniť aj držitelia ŤZP preukazu.
Daňové priznanie treba podať na predpísaných tlačivách, ktorého vzor ustanovilo Ministerstvo financií SR všeobecne záväzným predpisom. Tlačivá sú k dispozícii u správcu dane na Mestskom úrade Pezinok v Klientskom centre alebo na druhom poschodí, na referáte miestnych daní Mestského úradu v Pezinku, prípadne na internetovej stránke mesta www.pezinok.sk v časti Samospráva – Dokumenty. Daňové priznanie je možné podať aj elektronicky na portáli https://esluzby.pezinok.sk/ - potrebný je elektronický občiansky preukaz a aktivovaná elektronická schránka.