Mesto už dlhodobejšie eviduje sťažnosti na činnosť stavebného úradu. Pre zlepšenie situácie zabezpečilo pre obyvateľov službu, ktorá zároveň odľahčuje referentov.
Každý pondelok, stredu a piatok je v Klientskom centre Mestského úradu Pezinok k dispozícii referent stavebného úradu, ktorý poskytuje klientom kompletné informácie a pomoc potrebnú pred začatím realizácie stavby či pri podaní ohlášky na drobnú stavbu alebo žiadosti o stavebné konanie. Zároveň kontroluje obsah dodaných dokumentov, aby sa predišlo chybám v žiadostiach ešte pred podaním, informuje o spôsoboch a ďalších možnostiach odstránenia nedostatkov v podaní alebo žiadosti, aby nebolo nutné následné prerušenie konania.
Cieľom je informovať a usmerňovať obyvateľov, aby sa minimalizoval počet neúplných podaní, ktoré predlžujú konania, zároveň zabezpečiť odľahčenie od návštev klientov na stavebnom úrade a vytvoriť tak priestor pre nerušenú činnosť referentov.
K 31. marcu 2022 evidoval Stavebný úrad Pezinok 1163 otvorených spisov, k 31. marcu tohto roku 756 spisov, z čoho väčšiu časť tvoria tzv. staré spisy – spisy prevedené z minulých období. Sklz spôsobila personálna nestabilita z dôvodu fluktuácie zamestnancov, ale aj pandémia, ktorá skomplikovala chod úradu a zapríčinila zdržanie. Vplyv na činnosť stavebného úradu však má aj rozvoj lokality, legislatíva či všeobecný nedostatok odborníkov, ktorí by mali záujem o prácu na úrade.
V stavebnej oblasti je potrebné dodržiavať stavebný zákon a súvisiace predpisy všeobecne zverejňované napríklad na www.slov-lex.sk. Platná územnoplánovacia dokumentácia mesta Pezinok spolu s príslušnými všeobecne záväznými nariadeniami je zverejnená na webovom sídle mesta Pezinok: https://www.pezinok.sk/stranka/uzemny-plan-mesta. Pre lepšiu čitateľnosť bol spracovaný Manuál pre projektantov, ktorý je zverejnený na:
https://www.pezinok.sk/uploadfiles/File/samosprava/tlaciva/manual_pre_projektantov.pdf