Mesto Pezinok začalo v máji doručovať rozhodnutia k miestnym daniam a miestnemu poplatku za komunálne odpady na rok 2023.
V týchto dňoch mesto sfinalizovalo prípravu pred distribúciou rozhodnutí o miestnych daniach a poplatkoch za odpad, ktoré sú fyzicky doručované do domácností mestskými doručovateľmi. Pre zrýchlenie činnosti a skoršiu distribúciu bola vysúťažená firma, kde boli natlačené a automaticky zabalené rozhodnutia.
Občanom, ktorí majú aktivovanú elektronickú schránku, boli predmetné rozhodnutia zaslané elektronicky už v mesiaci marec.
Úhradu miestnych daní a poplatkov odporúčame realizovať bezhotovostným bankovým prevodom na účet mesta, ktorý je spolu s variabilným symbolom uvedený priamo v daňovom rozhodnutí. Na uľahčenie bezhotovostnej úhrady obsahuje každé daňové rozhodnutie aj tzv. QR kód, ktorý si vie občan využívajúci služby internetového alebo mobilného bankovníctva jednoducho načítať a po kontrole túto platbu uhradiť. Taktiež je naďalej možné realizovať platbu priamo v pokladni mestského úradu, kde však chceme upozorniť, že je možné predĺžené čakanie na úhradu.
Bližšie informácie k vydaným daňovým rozhodnutiam či úhradám poskytujú zamestnanci referátu miestnych daní a poplatkov telefonicky alebo prostredníctvom emailu počas štandardných úradných hodín Mestského úradu v Pezinku:
• Silvia Horváthová, 033/6901 523, silvia.vitalosova@msupezinok.sk
• Barbora Žemličková, 033/6901 520, barbora.zemlickova@msupezinok.sk
• Viera Noskovičová, 033/6901 524, viera.noskovicova@msupezinok.sk
• Zuzana Cichá, 033/6901 525, zuzana.cicha@msupezinok.sk
Spoluprácou s vysúťaženou firmou, bolo možné skrátiť čas tlačenia a distribúcie rozhodnutí do domácností. Nový spôsob balenia rozhodnutí, zabezpečil skrátenie samotného balenia z niekoľkých týždňov až mesiaca, na niekoľko hodín. Tým mohli byť zamestnanci referátu miestnych daní a poplatkov plne k dispozícií občanom, bez obmedzenia stránkových hodín. Rovnako zabezpečuje nový spôsob tlače elimináciu chybovosti rozhodnutí, ochranu pred zneužitím údajov a zvyšuje kvalitu poskytovaných služieb občanom.
Pri ručnom balení rozhodnutí nebolo možné zlučovanie daní a poplatkov do jednej obálky pri výrube na jednu osobu. V tomto roku bolo možné automatizáciou znížiť počet distribuovaných obálok o 5 761 kusov vkladaním oboch rozhodnutí do jednej obálky na jedno meno.