Projekt „Elektronizácia samosprávy Mesta Pezinok“, kód ITMS projektu 22320220079 realizuje mesto Pezinok od 23. marca 2015 a jeho ukončenie je naplánované na 30. novembra 2015. Cieľom projektu je sprístupniť elektronické služby okresného mesta a zabezpečiť ich všeobecnú použiteľnosť. Prostredníctvom projektu bude v meste Pezinok zavedených 20 eGovernment služieb, medzi ktoré patria:
- Ohlasovanie vzniku, zániku alebo zmeny poplatkovej povinnosti za komunálne odpady a drobné stavebné odpady.
- Informovanie o dani za užívanie verejného priestranstva.
- Informovanie o miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady.
- Oznamovanie o vzniku, zániku alebo zmene daňovej povinnosti k dani za užívanie verejného priestranstva.
- Platenie miestneho poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady.
- Platenie miestnych daní.
- Podávanie priznania k dani z nehnuteľností, dani za psa, k dani za predajné automaty a k dani za nevýherné hracie prístroje.
- Vybavovanie sťažností a podnetov.
- Informovanie o územnom pláne.
- Prenájom nebytových priestorov obce.
- Predaj ostatného nehnuteľného majetku obce.
- Informovanie o dani z nehnuteľností.
- Informovanie o činnosti obce.
- Oznamovanie otváracích hodín prevádzkarne alebo ich zmeny.
- Poskytovanie informácií podľa zákona o slobodnom prístupe k informáciám.
- Ohlasovanie porúch verejného osvetlenia a cestnej svetelnej signalizácie.
- Vydávanie rybárskeho lístku.
- Určovanie, zmena alebo zrušenie súpisného a orientačného čísla.
- Elektronická úradná tabuľa.
- Povoľovanie ambulantného predaja.
Projekt tak prispeje k zvýšeniu transparentnosti a kvality poskytovaných služieb mesta, pričom dôjde aj k úspore nákladov a času občanov či podnikateľov pri vybavovaní úradnej agendy.
V súčasnosti prebieha hlavná aktivita projektu Analýzy a Návrh riešenia, ktorej výstupom budú analytické dokumenty popisujúce súčasný stav spracovávania agendy jednotlivých služieb, ako aj samotných procesov a požiadaviek. Na základe takto spracovaných dokumentov bude v nasledujúcich fázach projektu realizovaná implementácia systému, ktorý bude slúžiť na elektronické spracovanie agendy vybraných služieb prostredníctvom portálu prístupného verejnosti. Občania tak budú môcť vybaviť všetko potrebné prostredníctvom internetu bez nutnosti návštevy mestského úradu.
Súčasťou systému bude zároveň aj integrácia na externé eGoverment registre a systémy, ktorá bude zabezpečovať prenos údajov medzi systémami v požadovanom rozsahu. Ide o prepojenie projektom dodávaného systému na eGoverment registre a systémy:
- Ústredný portál verejnej správy
- Register fyzických osôb
- Register právnických osôb
- Register adries.
Zmluva bola 12. marca 2013 zverejnená podľa § 5a ods. 7 zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám v Centrálnom registri zmlúv, ktorý prevádzkuje Úrad vlády SR a nadobudla účinnosť dňa 13. marca 2013 .
Výška nenávratného finančného príspevku je 298.688,36 EUR.
Projekt „Elektronizácia samosprávy Mesta Pezinok“, kód ITMS projektu 22320220079 je spolufinancovaný Európskou úniou z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja.